Okrem švédskeho Volva je Mercedes ďalšou z automobiliek, ktoré vyvinuli značné množstvo v súčasnosti bežne používaných bezpečnostných prvkov. Svoje „vynálezy“ v oblasti bezpečnosti táto stuttgartská automobilka vždy prezentovala v koncepčných vozidlách s označením ESV (Experimental Safety Vehicle). Naposledy sa však takto zamerané auto predviedlo na ženevskom autosalóne v roku 1974.
„Nafukovací kov“
Najnovší koncept zameraný na bezpečnosť nesie označenie ESF 2009 a má technický základ v Mercedese S400 Hybrid. Na palube nájdete množstvo airbagov a to aj na takých miestach, kde by ste ich zrejme nehľadali. Azda najprevratnejšou novinkou však sú špeciálne bočné výstuhy dverí, ktoré sa pred nárazom dokážu „nafúknuť“ na 10 až 20 barov. Vďaka špeciálnemu kovovému materiálu, ktorý toto umožňuje, môžu byť rovnako účinné výstuže menšie a ľahšie a tým šetriť hmotnosť a prípadne aj priestor pre ďalšie výstuže.
„Externý airbag“
Ďalšou zaujímavosťou je nafukovací vak ukrytý pod prednou časťou auta. Je však oveľa pevnejší ako interiérové airbagy. Aktivuje sa pri identifikácii prudkého brzdenia a ak senzory potvrdia, že dôjde k zrážke. Svojim nafúknutím vytvorí ďalšie trenie medzi vozovkou a autom a pomáha tak pri brzdení. Zároveň nadvihne prednú časť auta o 8 cm a zabraňuje tak jej typickému „ponoreniu sa“ pri prudkom brzdení.
„Pohyblivé sedadlá“
Z množstva technických noviniek v oblasti bezpečnosti prezentovaných na tomto koncepte ešte azda stoja za zmienku „pohyblivé sedadlá“. Ak senzory zaznamenajú, že sa blíži bočný náraz, posunú sedadlá pasažierov o 5 cm bližšie k stredu vozidla s cieľom minimalizovať dôsledky nárazu.